UPDATE OF PEDAGOGICAL VALUES IN THE PROCESS OF YOUNG TEACHERS’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT
DOI:
https://doi.org/10.17770/sie2013vol1.160Keywords:
Pedagogical values, professional competence, young teacherAbstract
There are values in every profession that are used by its representatives in their professional activity. Such values are important to those working in education, too. The actualization of educational values is to be especially emphasized in the professional development of young teachers. Educational institutions serve as examples for modeling of acquisition and implementation of values and attitudes, for pedagogy implies values later mastered by society. In order to ensure optimal results of the process, it is important to promote the development of young teachers’ competencies for implementing innovations in acquisition of education and consolidate their functional and professional positions.
Supporting Agencies
This work was partly funded by European Social Fund, project “Doktora studiju attīstība Liepājas Universitātē”, grant No.2009/0127/1DP/1.1.2.1.2./ 09/IPIA/VIAA/018.
Downloads
Download data is not yet available.
References
1. Baranova, S. (2012). Professional development of the university faculty in further education. The doctoral thesis in pedagogy science, University of Latvia.
2. Černova, E. (2012). Mediju pedagoģiskā vērtība maģistra studiju programmas apguvē: studentu vērtējums. Sabiedrība, Integrācija, Izglītība. Zinātnisko rakstu krājums. II daļa Rēzekne, Rēzeknes Augstskola, 358.-364.
3. Fullan, M. (2005). Leadership & sustaiability: System thinkers in action. California.
4. Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2030.gadam. (2010) Retrieved on March 30 from www.latvija2030.lv/upload/latvija2030_saeima.pdf
5. Learning the Treasure Within. Report to UNESCO of the Inernational Commision of Education the 21th Century. (1996). Paris. Presses Universitaires de France.
6. Līdaka, A. (2007). Ieteikumi vērtībizglītības realizācijai I. Liepāja, LiePA.
7. Salīte. I. (2009). Ilgtspējīga izglītība demokrātijas un darbības pētījuma skatījumā. Skolotājs 1/2009.8.-13.
8. Špona, A. (2004). Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, RaKa.
9. The Lisabon Strategy. Retrieved on March 30, 2012, from www.portal.cor.europa.eu
10. Valbis, J. (2005). Skolēna personības attīstība – izglītības virsuzdevums. Rīga, Zvaigzne ABC.
2. Černova, E. (2012). Mediju pedagoģiskā vērtība maģistra studiju programmas apguvē: studentu vērtējums. Sabiedrība, Integrācija, Izglītība. Zinātnisko rakstu krājums. II daļa Rēzekne, Rēzeknes Augstskola, 358.-364.
3. Fullan, M. (2005). Leadership & sustaiability: System thinkers in action. California.
4. Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2030.gadam. (2010) Retrieved on March 30 from www.latvija2030.lv/upload/latvija2030_saeima.pdf
5. Learning the Treasure Within. Report to UNESCO of the Inernational Commision of Education the 21th Century. (1996). Paris. Presses Universitaires de France.
6. Līdaka, A. (2007). Ieteikumi vērtībizglītības realizācijai I. Liepāja, LiePA.
7. Salīte. I. (2009). Ilgtspējīga izglītība demokrātijas un darbības pētījuma skatījumā. Skolotājs 1/2009.8.-13.
8. Špona, A. (2004). Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, RaKa.
9. The Lisabon Strategy. Retrieved on March 30, 2012, from www.portal.cor.europa.eu
10. Valbis, J. (2005). Skolēna personības attīstība – izglītības virsuzdevums. Rīga, Zvaigzne ABC.
Downloads
Published
2015-05-30
Issue
Section
Higher Education Pedagogy
How to Cite
Striguna, S. (2015). UPDATE OF PEDAGOGICAL VALUES IN THE PROCESS OF YOUNG TEACHERS’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT. SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION. Proceedings of the International Scientific Conference, 1, 140-147. https://doi.org/10.17770/sie2013vol1.160