RESEARCH INTO CATERING ENTERPRISE SERVICE AND ITS QUALITY ANALYSIS IN REZEKNE

Authors

  • Inese Silicka Rēzeknes Augstskola (LV)
  • Iveta Dembovska Rēzeknes Augstskola (LV)

DOI:

https://doi.org/10.17770/lner2013vol1.5.1159

Keywords:

Hospitality industry, catering enterprises, client, quality, satisfaction

Abstract

A major feature of improved quality of the European hospitality is to satisfy customer needs, increase competition in the hospitality industry and ensure sustainable development of the industry. Quality exists only to the extent that a product or service meets customer needs and expectations. According to the individual elements that make up quality, standards-based strategy must be based on a complete understanding of a customer. Customer satisfaction gained from the stopover destination is not only dependent on the specific service of hospitality experience, but also from other, more general factors, such as hospitality and security, hygienic conditions, healthy climate, customer management. A great number of different stuff in the hotel and catering businesses affect the way customers perceive their destination. They affect his/her satisfaction and customer willingness to repeatedly go back or recommend this place to other potential guests. Destination success in the meaning of client satisfaction is an action that consists of many interconnected components. They reveal the need for strategic and integrated planning of customers’ aim together with the use of different methods to promote integrated quality management (including quality control).

Downloads

Download data is not yet available.

References

AXLER, B., LITRIDES, C. Food and Beverage Service: Wiley Professional Restaurateur Guides. New York: John Wiley &Sons, 1990. 84. - 85. p.

DAHMER, S.J., KAHL, K.W. The waiter and waitress Training Manual: third edition. New York: Van Nostrand Reinhold, 1988. 1. – 2. p.

KLEPERS, A. Komunikācija ar klientu. Viesmīlības rokasgrāmata. Rīga: TAVA, 2010.56 lpp. ŠĪRAVE, I. Tūrisma pakalpojumu kvalitāte. Tūrisms.2009.Nr.3(10), 15. lpp.

MEDNE, I. Klientu apmierinātības novērtēšanas metožu attīstība un lietošanas iespējas tūrisma uzņēmumos. Latvijas Universitātes raksti, 717.sējums, Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. 394. lpp.

MEYER, S., SCHMID, E., SPUHLER, C. Professional Table Service. New York: Van Nostrand Reinhold. 1990. 114. – 115. p.

MILLERE, I. Ēdināšanas uzņēmumu teorētiskie un klasifikācijas aspekti. Darbības procesi ēdināšanas uzņēmumos Latvijas reģionos. Jelgava: LLU, 2009. 15.-23.lpp.

MILLERE,I.Ēdināšanas uzņēmumu teorētiskie un klasifikācijas aspekti. Darbības procesi ēdināšanas uzņēmumos Latvijas reģionos.”Jelgava: LLU, 2009. 15.-23.lpp.

NIEDRĪTIS, J.Ē. Mārketings. Trešais, pārstrādātais un papildinātais izdevums. Rīga:Biznesa Augstskola, 2005. 176.lpp.

RIEKSTIŅA-DOLĢE,R. Ēdināšanas pakalpojumi. Viesmīlības rokasgrāmata. Rīga: TAVA, 2010. 56 lpp)

RUSKULE, S., MUŠKA, A. Vadīšana un vadītājs. Rīga: Biznesa komplekss, 2001. 70 lpp.

SJOMINA, J. Darba organizācija ēdināšanas uzņēmumos. Rīga: RTU, 2011. 82 lpp.

ŠĪRAVE, I. Tūrisma pakalpojumu kvalitāte. Tūrisms.2009.Nr.3(10), 15. lpp.

VANAGA, V. Viesu apkalpošana. Rīga: Biznesa Augstskola Turība, 2000. 7. – 8. lpp.

УСОВ, В.В. Организация производства и обслуживания на предприятиях общественного питания. Москва „Академия” 2009. 8 с

Ēdināšanas uzņēmumi [tiešsaiste] [atsauce12.01.2013.] Pieejas veids www.rezekne.lv

Higiēnas vadlīnijas atklāta tipa ēdināšanas uzņēmumiem[tiešsaiste] Zemkopības ministrija[atsauce 20.10.2012.] Pieejas veids: www.zm.gov.lv/doc_upl/vadlinijas2.pdf

JULANDER, K.R., Physical attractiveness of the service worker in the moment of truth and its effects on customer satisfaction. Journal of Retailing and Consumer Services[tiešsaiste][atsauce14.11.2012.]Pieejas_veids:http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969698908000611

Rēzeknes pilsētas interneta portāls, ēdināšanas uzņēmumi[tiešsaiste][atsauce12.01.2013.] Pieejas veids www.rezekne24.lv

MEŽNIECE, I. Augstas apkalpošanas kultūras pamatprincipi [tiešsaiste]. Portāls: www.horeca.lv [atsauce 2012.gada 20. marts]. Pieejas veids: http://www.horeca.lv/raksti/augstas-apkalposanas-kulturas-pamatprincipi

КОКАРЕВ М.V.Управление качевством обслуживания на предприятии питания[tiešsaiste] IV Международная студенческая электронная научная конференция" Студенческий научный форум 2012"[atsauce 23.10.2012.] Pieejas veids: http://www.rae.ru/forum2012/184/820

МТВРАЛАШВИЛИ, Г.И. Прибыльный ресторан. Советы владельцам и управляющим. [tiešsaiste] либрусек [atsauce 29.10.2012.]Pieejas veids:http://lib.rus.ec/b/288523/read#t3

Downloads

Published

2013-10-21