DEVELOPMENTAL TENDENCIES AND THEORETICAL APPROACHES OF HOMEPAGES
DOI:
https://doi.org/10.17770/amcd2016.2213Keywords:
Web page design, tendences, graphic design, visual advertisingAbstract
The aim of the article is to explore Home pages development trends evaluating the Latvian Higher Education website design specifics.The methods of research: theoretical – investigation and analysis of relevant literature, internet sources and regulatory documents. Empirical – methods of data collecting group discussion; methods of data processing: comparative analysis, content analysis.
Downloads
References
Bergstrems, B. (2009). Vizuālā komunikācija. Rīga: Jāņa Rozes apgāds.
Daliba, I. (2006). Vizuālās reklāma pamati. Skatīts: 04.02.2015. https://www.iinuu.lv/userfiles/files/ gramata.pdf.
De Mozota, B., B. (2003). Desing Management. Using design to build brand value and corporate innovation, Published by Allworth Press. New York.
Infografika web dizaina attīstības vēsture. (2014). Skatīts: 10.04.2016. http://sem.lv/lv/08-blogs/item/478-infografika-web-dizaina-att%C4%ABst%C4%ABbas-v%C4%93sture.
Kranker, D. (2015). Web Design Predictions For 2016-2017. USA: MCGraw-Hill. Database: eBook Collection (EBSCOhost).
Markss, A. (2004). Grafiskais dizains kā firmas komunikatīvā valoda. Skatīts: 06.05.2016. http://www.db.lv/laikraksta-arhivs/citas/grafiskais-dizains-ka-firmas-komunikativa-valoda-314343
Stašāne, L., & Zitmane, M. (2011). Nacionālā identitāte: Zīmolu un patērētāju identitātes. Rīga: Latvijas Universitātes Sociālo un politisko pētījumu institūts.
Veide, M. (2006). Reklāmas psiholoģija. Rīga: Agāds „Jumava”.
Tangeits, M. (2011). Reklāmzeme. Rīga: Jāņa Rozes apgāds.
Wang, K. (2012). Infographics & Data Visualizations. Design Media Publishing Ltd; Sew edition